linneor i snöfall

Igår snöade det med underbart stora flingor som täcke in hela staden i ett vackert, fluffigt täcke igen! Vintern är verkligen vacker! Mitt när det snöade som värst skulle jag traska ivägen till körövningen ... Kom fram och såg ut som en snögubbe! Att sedan sitta inne i värmen och sjunga somriga sånger om Linnean kändes lite schizofrent! :)



Det här med Linnéåret går verkligen inte att undvika någonstans! Har inte engagerat mig så där supermycket i det hela om jag skall var ärlig. Jag och Sambon gick tipspromenaden om Linné inne på biblioteket, men jag tror inte vi fick så många rätt ... Bäst med tipspromenaden var att frågorna var utsatta på hyllsektioner jag aldrig tidigare besökt. Sällan man bekantar sig med de avdelningar på biblioteken som inte ligger i ens intresseområde.

Märks Linnéåret av lika mycket på andra platser i landet? Lämna gärna Linnérapporter!

Imorgon kväll ser jag fram emot författarbesök på biblioteket tillsammans med E. Jonas Hassen Khemiri skall prata om sanning och lögn i livet med utgångspunkt i sina böcker. Har inte läst hans senaste bok, Montecore, men Ett öga rött var mycket läsvärd. Temat sanning och lögn är dessutom alltid intressant eftersom det aldrig finns bara en sanning utan sanningen är alltid beroende av vem man frågar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0