soffa-surprise och TV

Läste precis om ett par som beställt soffa från MIO. När den kom stod den ostadigt och en servicekille kom för att undersöka soffan. Den var genommöglig. Ny soffa anländer. Den visar sig var boplats åt stora, mörkbruna insekter. Mitt intresse för att köpa soffa hos MIO är nu obefintligt. Ingen ersättning får det stackars drabbade paret heller, bara det presentkort som alla som köper soffa får. Snålt tycker jag!

IKEA-sängen har tack och lov inte bjudit på några insektsöverraskningar! Det mest fascinerande med sängen är sängborden. Tänkte skruva ihop dem igår, men efter ett tröttnade jag. Vem kunde ana att det behövs så många skruvar och pluggar för att sätta ihop ett sängbord?! Tog evigheter, men stiligt är det! Sambon får nog skruva ihop sitt eget! :)



Dagens tack till Kisthi för att någon äntligen kräver lite högre nivå på Idol-deltagarnas sånginsatser. Följer självklart även årets omgång med stort intresse, men jag tycker att sånginsatserna hittills varit mediokra och slätstrukna. Bra Markus och Danny håller någon form av klass.

[Bild: Bonde söker fru]
När det gäller TV i övrigt måste jag erkänna att jag gillar Bonde söker fru. Helt absurt program egentligen, men jag gillar ändå att få se vanliga, riktig människor i TV-rutan. Dessutom handlar det om riktiga känslor och inte om at gifta sig och få en miljon eller något sådant fånigt. Roligt att den lille runde bonden Mikael verkligen hittade en fru genom programmet. Nu spekulerar jag och Mor vilt om vem av de fyra utvalda det är. Jag är helt övertygad om att det är Marita.

Sämst i rutan just nu är Förkväll på TV4. Snälla lägg ner det programmet! Visa heller uttjatade amerikanska komediserier! Vem kom på idén att låta Carolina Gynning var programledare??? OK, igår var det lite roligt att hon gjorde Westlife generade genom att prata om stånd på dansgolvet. Men i övrigt är det katastrof! Har aldrig sett mer än fem minuter i sträck på det programmet.



Kommentarer
Postat av: camilla

Esporta har bronsfärgade skinnsoffor att vila lite i innan man går in i salen. Vad sägs?

Sitter & njuter av Gevalia och Falu Rågrut. Body power kl 15?

2006-10-29 @ 11:33:18
URL: http://lasdagboken.blogdns.com
Postat av: blogg_bohemen

Söndagsträning lockar alltid! Är inbokad på Body Power. Ses där!

2006-10-29 @ 13:46:43
URL: http://bohemianrhapsody.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0