halvårsrapport

 
Hade ju egentligen inte alls tänkt göra någon halvårsrapport om min läsning, men jag faller nu för grupptrycket. Ack, jag svaga bokbloggare. :) Jag kunde helt enkelt inte låta bli att börja räkna igenom antal lästa böcker och ta en tripp längs den bokliga memory lane.
 
Så här ser läsningen ut hittills, sammanställt efter de kategorier jag använder på bloggen.
 
Bokprat (böcker jag själv äger)
18 st
Bäst: Sommarhuset av Anna Fredriksson
Sämst: Min kamp 1 av Karl Ove Knausgård (ja, jag vet, det är som att svära i kyrkan, men den var ju bara så tråkig)
 
Lånat på bibblan
15 st
Bäst: Himmelsdalen av Marie Hermanson
Sämst: Namnsdagsflickan av Kristoffer Leandoer och Åsa Ekström
 
Via hörlurarna
4 st
 
Klassiker
3 st (eller ja, 1 roman, två noveller)
 
Recensionsexemplar
1 st
 
Totalt: 41 st
 
Under hela 2011 läste och lyssnade jag på totalt 72 böcker så det blir troligen något liknande även i år. Kanske kan komma över åttio böcker, men det är inte mål. Jag ser ju inte läsning som någon tävling direkt.
 

Kommentarer
Postat av: mind the book

Sommarhuset var så bra. Tänker ofta på den här bland stugorna : )

man får säga att Knausgård inte tilltalar en, haha. men nu blir jag sugen på att själv se tillbaka. missar ofta kvartalsrapporter och summerar som oftast i december


Svar: Ja, jag har heller aldrig gjort en halvårsrapport, men det var faktiskt inte alls så dumt.
Sommarhuset tänker jag också på och känner viss glädje över att vi inte har något sommarhus att slåss om i släkten ... Knausgård försöker jag mest glömma ... :)
blogg_bohemen

2012-07-12 @ 18:18:59
URL: http://lasdagboken.blogdns.com
Postat av: Boklusen

Jag kan verkligen rekommendera Anna Fredrikssons andra bok Lyckostigen!

Svar: Ja, jag läste om den på din blogg och skrev upp den på tipslistan direkt!
blogg_bohemen

2012-07-13 @ 10:38:46
URL: http://boklusensbokblogg.blogspot.com/
Postat av: dominic

Bra att inte se det som en tävling, man blir bara stressad då och kan inte njuta av själva böckerna.

Svar: Jag får nästan påminna mig ibland om att det inte är en tävling för så många i bokbloggsvärlden tycks läsa så oerhört mycket fler böcker än jag. Men hur många böcker man läser spelar ju egentligen ingen roll.
blogg_bohemen

2012-07-13 @ 18:15:42
URL: http://youngadults.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0