enkätdags

Hösten är här och därmed också enkäterna. Hittade denna via Bokbabbel.

Böcker som är aktuella just nu:

Den engelska: Läser aldrig på engelska, men i somras fick jag Jean Teulés The Suicide Shop av Läsdagboken och den tänker jag läsa någon gång under hösten.   

Vid sängen: Den blå dagboken av James A. Levine. Hemsk och vacker på samma gång. 

I väskan: Ofta samma som vid sängen, men väldigt vanligt är också biblioteksböcker som jag lånar och sällan läser. Häromdag låg till exempel Ryggen fri av Oline Stig i väskan. Lånad. Oläst.

På toaletten: Är ingen toalettläsare av rang och om det ligger något där är det ofta något relativt ointressant som Apotekets gratistidning eller liknande.  

Läser emellanåt: Facklitteratur. Skummar mer än läser ...

Borde börja med: Att läsa/hämta inspiration från alla dessa kokböcker som ligger och skräpar i ett av köksskåpen ...

På is: Mitt livsprojekt - Rosens namn av Umberto Eco. Den är faktiskt så mycket på is att jag inte gjort något läsförsök på sisådär tio år ... :) Men, som det heter i reklamvärlden: Plötsligt händer det!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0