bokslut 2009



Ännu ett bokår till ända och totalt har det blivit 64 böcker och ljudböcker. Att det inte blivit fler beror på att jag haft två eller tre perioder då det varit svårt att hitta något som lockade till läsning. Många böcker har påbörjats och lämnats tillbaka eller ställts i bokhyllan olästa. Minst sagt frustrerande!

Fler deckare än någonsin har blivit lästa så mitt motstånd mot deckargenren kan nu sägas vara helt borta. Deckare och spänningsromaner och allt vad det heter är verkligen perfekt nöjesläsning så varför inte börja årets lista med denna kategori?

Årets favoritförfattare: Haruki Murakami
Årets svenska deckarförfattare: Håkan Östlundh
Årets utländska deckarförfattare: Barbara Nadel

Årets ungdomsbok: Ser mitt huvud tjockt ut i den här?
Årets tantbok: Sin ensamma kropp eller Sirila gentlemän sökes
Årets erotik: Odjuret med två ryggar
Årets semesterbok: Fri
Årets mest snabblästa: Livet på en kylskåpsdörr
Årets ljudbok: Kan du säga schibbolet?
Årets tragikomiska: Jag tror vi behöver prata faktiskt
Årets feel-good: En liten hattaffär på hörnet

Årets bästa: Ur vulkanens mun
Årets första: Berättelse om herr Roos
Årets positiva överraskning: Bröderna Benzinis spektakulära cirkusshow
Årets sämsta: Nektar
Årets sista: Var hör du hemma?
Årets negativa överraskning: Män som hatar kvinnor

Vilka har varit era favoriter under året?

Kommentarer
Postat av: Västmanländskan

Jag norpade din lista :)

2010-01-03 @ 13:46:39
URL: http://vastmanlandskan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0