bokbloggsjerka 9 - 12 mars




Ack, om denna veckas bokbloggsjerka ändå vore sann!

Nu ger jag dig ett virtuellt presentkort värt 1000 kr. Vilka böcker skulle ligga i din korg när du väl har kommit fram till kassan?
PS: Eftersom det här är en variant av fråga som vi redan har haft kommer här en bonusfråga: Finns det en översättare som du vill risa/rosa?

Jag hoppar helt över frågan om översättare eftersom jag inte alls är insatt i vem som översatt vilka böcker trots att jag alltid läser översatt om orginalspråket är något annat än svenska.

Presentkortet på 1000 kr skall jag väl däremot kunna sätta sprätt på! :) Eftersom jag (bortsett från ett inköp av Cirkeln) inte handlat något på årets bokrea surfar jag in på min internetfavorit - Bokus - och gör följande beställning för 1007 kr.
I det sista regnet  Konsten att tala med en änkling  Morgon i Jenin  Samtal med djävulen    Hitta vilse  Hungerspelen: trilogin. Hungerspelen ; Fatta eld ; Revolt  Gustavs grabb  Protokoll : grundkurs i normalt beteende

Till ordinarie pris beställer jag också:

 Korparna  Illusionen om Gud  Felicia försvann

Och som MP3-bok via Dito beställer jag:

Eldvittnet (mp3-bok)   När börjar det riktiga livet? (mp3-bok)

Tanken bakom alla inköp är att om jag skulle få ett presentkort på 1000 kr kan jag köpa sådant som jag inte annars skulle köpa men som jag ändå av olika anledningar vill läsa eller lyssna på.

Kommentarer
Postat av: Nilmas Bokhylla

Morgon i Jenin köpte jag på bokrean utan att veta något om den men det verkar som om många gillar den så håller tummarna för att den är bra då :D

2012-03-09 @ 22:31:17
URL: http://nilmasbokhylla.wordpress.com/
Postat av: Vargnatts bokhylla

Konsten att tala med en änkling och Hungerspelen hade jag också kunnat tänka mig :)

2012-03-09 @ 22:51:03
URL: http://vargnattsbokhylla.blogspot.com/
Postat av: Monika

Konsten att tala om en änkling tyckte jag jättemycket om. Det låter kanske konstigt att en bok som handlar om sorg kan vara rolig, men jag skrattade många gånger :)

2012-03-10 @ 06:46:57
URL: http://bokslut.blogspot.com/
Postat av: Sara Pepparkaka

"Felicia försvann" kommer jag nog förr eller senare att läsa.

2012-03-10 @ 09:18:21
URL: http://pepparkaksbokhyllan.wordpress.com/
Postat av: Elin

Tog också med Hungerspelentrilogin på min lista, fast på engelska ;) De andra böckerna på din lista har jag inte läst, eller funderat på att läsa, men de är säkert bra :)

2012-03-10 @ 12:44:06
URL: http://gummistovlar.blogg.se/
Postat av: alicebroms

Hungerspelen tog jag också med på min lista :)

2012-03-11 @ 11:37:44
URL: http://alicebroms.wordpress.com
Postat av: blogg_bohemen

Hungerspelen kunde jag faktiskt inte låta bli att beställa så den är snart på väg hem till mig. Konsten att tala med en änkling och Morgon i Jenin vill jag verkligen läsa, men det får nog bli till att låna på biblioteket. Samma med Felicia försvann som är en sådan där bok som alla talar om, men om ett år är den, på gott och ont, bortglömd.

2012-03-12 @ 21:59:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0