bokbloggsjerka 16 - 19 mars




I veckans jerka ska vi pusha för en europeisk författare som vi gillar.

Jag väljer en författare som alltid får mig att må bra och som är så där underbart avkopplande i sommarsolen eller en småslö söndagseftemiddag - Agatha Christie. Det är småmysiga kriminalgåtor som visserligen innehåller mord men helt utan bestialiska scener och jag tycker att många av böckerna fortfarande håller trots att det är så längesedan de skrevs. Allt kan lösas med lite byskvaller och en kopp te och det är bara omöjligt att inte gilla det. Min favorit är nog En dos stryknin. Det är trots allt något speciellt med ett giftmord. 

Kommentarer
Postat av: Issa

Jag jobbar på att tycka om Christie känns som att man ska det. Jag har inte blivit frälst än.

2012-03-19 @ 17:19:41
URL: http://bokad.wordpress.com
Postat av: Monika

Agatha Christie ja. Henne läste jag mycket när jag var yngre. Jag tror att jag aldrig lyckades klura ut vem mördaren var :)

2012-03-20 @ 07:43:34
URL: http://bokslut.blogspot.com/
Postat av: blogg_bohemen

Riktigt svårt att klura ut mördaren i Christies böcker!

2012-03-21 @ 13:57:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0