tematrio - olästa författare



Lyran ber oss att berätta om tre författare vi inte har läst, men har lust att läsa. För tillfället har jag bara lust att läsa sådant som ger förströelse och inte kräver något alls av mig som läsare. Tre författare som jag tror skulle kunna funka, men som jag aldrig läst något av är de som kommer här: 

1. Jo Nesbø. Jag läser en hel del deckare under ett år, men av någon anledning har jag aldrig läst något av Nesbø. Alla verkar dock gilla honom och jag längtar efter att läsa en deckare så kanske är det dags att ge norrmannen en chans.

2. Nora Roberts. Hyllad av vissa, sågad av andra. Här har nog min inre boksnobb tittat fram och hindrat mig från att ge Roberts en chans. Jag har säkert sågat Roberts offentligt vid något tillfälle utan att ha läst en enda rad av henne ... Fy, på mig! Just nu tror jag dock att jag skulle uppskatta den typ av böcker som hon skriver så ... Biblioteket nästa!

3. Mia Skäringer. Om jag någonsin kommer att läsa henne kommer det att vara i en sådan här period. Jag tyckte hon var hur kul som helst i både radions Roll On och TV:s Mia och Klara, men är det lika roligt i bokform?


Kommentarer
Postat av: Anna

Nesbö gillar jag skarpt men just nu har jag. läst för många på kort tid. Sprid ut dem och njut.

2012-01-31 @ 19:36:22
Postat av: Anna

Nesbö gillar jag skarpt men just nu har jag. läst för många på kort tid. Sprid ut dem och njut.

2012-01-31 @ 19:37:12
Postat av: Lyrans Noblesser

Skäringer borde jag också prova.

2012-01-31 @ 22:19:04
URL: http://lyrannobel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0