tematrio - bokliga löften

Jag avstod från att avge nyårslöften i år eftersom jag alltför många år lovat att motionera och äta bättre utan framgång, men när nu Lyran ändå frågar om löften samtidigt som hon öppnar upp för målsättningar och planer kan jag inte låta bli att vara med i årets första tematrio.



Berätta om tre löften/målsättningar/planer du har för det kommande läsåret.

1. Ingen har väl missat att det är Strindbergår och här känner jag ju en viss press. Helt ärligt så gillar jag inte Strindberg, brukar inte ens plåga mina elever med honom, men det är klart att helt kan jag ju inte strunta i vår litterära stjärna. Jag lovar därför att jag på något sätt skall tillgodogöra mig något av Strindberg. Kanske blir det en teaterpjäs, en tv-serie (för det räknar jag väl med att SVT tänker sig att bjuda folket på) eller några dikter. Det kommer dock inte att bli en roman. Absolut inte.

2. En annan målsättning som hänger ihop med att det börjar bli trångt i bokhyllan och att vår lägenhet inte rymmer fler bokhyllor är att börja låna fler böcker på biblioteket. Hittills har jag nästan bara hållit mig till pocketsnurrans utbud, men nu skall jag nog börja bege mig in till hyllorna med inbundna böcker också.

3. Ett löfte från förra året skall jag fortsätta hålla. De böcker jag köper skall bara vara sådana som jag vill läsa just då och där. Inga fler dammsamlande högar här inte, inga borde, måste, skulle (med undantag av herr Strindberg då förstås).

Kommentarer
Postat av: Lyrans Noblesser

Jag ska väl också försöka mig på något av de där arrogante mannen...

2012-01-04 @ 23:20:59
URL: http://lyrannobel.blogspot.com
Postat av: blogg_bohemen

Apropå arrogant så kanske man skulle ge sig på valda delar av Giftas ... :)

2012-01-06 @ 13:21:58
Postat av: Fröken S

Bra löften. Kommer inte tvinga på mig själv någon strindberg.Möjligtvis ett halvt ark papper igen då jag gillar novellen mycket =) Löfte två och tre är några jag själv både följa lite mer strikt. Böcker som köps ska läsas =) Sedan ska jag bli bättre på att kommentera ;-)

2012-01-06 @ 21:41:39
URL: http://massoravord.wordpress.com
Postat av: Anonym

Ett halvt ark papper ingår även i min plan. Fördömligt kort novell. :) Ja, jag kanske också skulle bli lite bättre på att kommentera ...

2012-01-06 @ 22:11:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0