bokslut 2011




Ännu ett bokår och ett bloggår till ända och då passar det väl bra med en liten sammanfattning. Under våren läste jag mest hyllvärmare och det var i sanning en utmattande utmaning. Under hösten har läsning varit mer fri, men jag har istället kämpat med några lässvackor. Under hösten började jag också delta i bokbloggsjerkan hos Annika och Tematrion hos Lyran och har på så sätt hittat lite nya bloggar som jag nu följer. Kul! Bloggen fick också egen mejladress och det damp ner några recensionsexemplar i brevlådan.

Totalt har jag detta år läst och lyssnat på 72 böcker vilket är ungefär som förra året då totalen var 77 böcker. Ett helt ok år mängdmässigt, men inte det bästa året när det gäller läsupplevelser kanske. Hoppas mycket på 2012!

Årets författare: Anneli Jordahl
Årets deckarförfattare: Arnaldur Indriðason
Årets återupptäckt: Tomas Tranströmer


Årets debutdeckare: Flickan med snö i håret 
Årets titelJag skulle vara din hund (om jag bara finge vara i din närhet)
Årets tantbok: Rosa elefanter
Årets förr-i-tiden:
Hjärtblad
Årets kämpande mamma: Lingonstigen 114
Årets hjärtslitare: Jag älskar dig inte
Årets världen-är-hemsk: Den blå dagboken
Årets semesterbokNiceville
Årets mest snabblästaEskil - riddaren i syrénbersån
Årets ljudbokDe ensamma
Årets leendeStilla dagar i Mixing Part
Årets feel-good: En dag
Årets ångest: En dåre fri
Årets klassiker: Främlingen
Årets tegelsten: Hypnotisören
Årets novellsamling: Paris - Dakar
Årets facklitteratur: Duktighetsfällan (Ja, jag läste ju bara tre böcker i kategorin Populärt och vetenskapligt så ...)

Årets bästaBergets döttrar (Tror att jag har tipsat alla i min omgivning om den här boken!)
Årets förstaFyrmästarens dotter 
Årets positiva överraskning: Vinteräpplen
Årets sämstaHuset Scorfa
Årets sistaBittrare än döden
Årets negativa överraskning: I långa loppet

God fortsättning på det nya bokåret!

Kommentarer
Postat av: läsdagboken, camilla

roliga kategorier!

håller med om att Jordahls bok var en stor läsupplevelse

och Grimsruds mörker, jobbigt. men jag drog på smilbanden åt KBT-terapeutens futila försök

2012-01-05 @ 10:46:07
URL: http://lasdagboken.blogdns.com
Postat av: Västmanländskan

Kopierade din lista ;)

Ja, inte helt alltså, utan kategorierna, men någon titel blev samma också.

2012-01-06 @ 01:56:00
URL: http://vastmanbok.blogspot.com/
Postat av: blogg_bohemen

Ja, tack och lov fanns det ju några partier att le åt i Grimsruds bok, annars hade jag nog inte orkat igenom den.

2012-01-06 @ 13:25:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0