bokbloggsjerka 27 - 30 januari

Denna vecka ställer Annika följande fråga i jerkan:

Om du hittar en bok du gillar går du då bananas för att få tag på samtliga böcker som denna författare har skrivit?

Nej, det gör jag inte. Ibland köper jag genast en ny bok av samma författare, men för det mesta väntar jag och återkommer till författaren vid ett senare tillfälle. Ibland kan jag högst medvetet vänta bara för att liksom unna mig en riktigt bra bok vid ett senare tillfälle. Ibland kan jag också vara lite rädd för att andra böcker av samma författare inte skall tilltala mig lika mycket. Så är det t ex med Siri Hustvedt. Jag föll pladask för Vad jag älskade, men andra böcker av henne har inte berört mig lika mycket. Siri som person gillar jag dock starkt!

Kommentarer
Postat av: Sara Pepparkaka

Oj, jag är väl ungefär tvärtom, har aldrig riktigt kunnat med det där att vänta.

2012-01-30 @ 18:06:16
URL: http://pepparkaksbokhyllan.wordpress.com/
Postat av: blogg_bohemen

Jag gillar nog det där med att vänta ... :)

2012-01-30 @ 18:07:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0