nattönskningen

Nattönskningen (pocket)
Ingunn är en 38-årig musikjournalist som alltid dumpar sina män innan de dumpar henne och som inte skäms för sitt aktiva sexliv med många olika män. Hon träffar sina män på dejtingsajter och i jobbet och så har hon några i reserv för telefonsex. En morgon vaknar Ingunn och bestämmer sig för att börja motionera. Med gåstavarna i handen tar hon sig ut på sin första motionsrunda och möter där en liten hund, en sjuårig flicka och en pappa så klart.

Det är rätt mycket så klart i den här boken. Man vet hur det kommer att sluta i samma stund som man börjar läsa. Lite som att titta på en gammal favoritserie på TV som gått i repris ett antal gånger. Visst skildrar boken moderna relationer men det är på ett rätt ytligt sätt så blurbarna på framsidan tar i lite väl mycket kan jag tycka  Boken blir också lite tjatig, särskilt i inledningen där män staplas på män och i ärlighetens namn behövs bara två eller tre manshistorier för att ha fått en ganska bra bild av Ingunns liv. Boken har viss charm och den uppenbara förälskelsen är söt, på gränsen till översöt. Ja, detta är nog inte riktigt min genre ...

Kommentarer
Postat av: Klok som en bok:-)

Nej det här låter inte som någon för mig heller men jag gillar omslaget:-)

2012-02-23 @ 11:23:21
URL: http://mestbaradeckare.blogspot.com/
Postat av: blogg_bohemen

Omslaget är det bästa med boken. Jag vill ha både soffan och hunden. :)

2012-02-23 @ 12:49:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0