tjugo snabba

Eftersom förkylningen fortfarande gör mig så utmattad att jag knappt orkar läsa svarar jag på Enligt O:s frågor med följande instruktion:
Vem är du egentligen kära läsare? Några frågor, mest om böcker, men även om annat ibland bokrelaterat.
Gör 20 snabba val och tänk nu inte för mycket. Jag har fetat mina svar.

Morgonpigg eller nattuggla? (Fast inte hur sent som helst ...)

Bibliotek
 eller bokhandel? (Svårt, men biblioteken har en viktig samhällsfunktion)

Adlibris eller Bokus? (Trogen kund!)

Ljudbok eller e-bok? (Man somnar så gott till ljudböcker.)

Inbunden eller pocket? (Älskar formatet!)

Vampyrer eller zombies? (Vill inte läsa om något av dem.)

Camilla Läckberg eller Jan Guillou? (Med viss motvilja ...)

En i taget eller slalomläsning? (Gillar att fokusera på en bok i taget.)

Bokmärke eller hundöra? (Och inte skäms jag det minsta!)

Chips eller choklad? (Fast bara om det gäller i kombination med läsning, annars definitivt chips.)

Biografier eller memoarer? (Är dålig på att läsa båda.)

Skräck eller chicklit? (Hellre glad än rädd!)

Boken eller filmen? (Det finns dock undantag, har t ex inte läst en enda Harry Potter men sett alla filmerna.)

Twitter eller Facebook? (Har aldrig varit inne på Twitter)

Strindberg eller Heidenstam? (Hoppar väl inte direkt jämfota av entusiasm inför dessa herrars verk ...)

Kokbok eller Bakbok? (Älskar tantkakor som finska pinnar, drömmar och bondbröd!)

Te eller kaffe? (Koffein minst en gång om dagen, tack!)

Rött eller vitt? (Alltid! Förstår mig inte alls på det där med rött.)

Boklördag eller ViLäser? (Perfekt gratisläsning på bibliotekskaféet!)

Man Booker Prize eller Augustpriset? (Har helt enkelt ingen koll på utländska priser.)


Kommentarer
Postat av: enligt O

Hellre glad än rädd, jag håller med!

2011-09-05 @ 19:47:49
URL: http://www.enligto.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0