bokbloggsjerka 14 - 17 oktober

Nej, men ser man på! Lagom till helgen och lagom till veckans bokbloggsjerka fungerar Internet igen! Av någon anledning har jag inte kommit ut på nätet tidigare i veckan så därför har blogginläggen uteblivit. Jag bloggar ikapp under helgen! :)

Veckans fråga i jerkan är:

Vilken är den sämsta bok du faktiskt har läst och varför var den så dålig?

Siljans Konditori av Oscar Danielsson. Språket, berättelsen, karaktärerna - allt är olidligt dåligt. Försökte mig till och med på att läsa högt ur boken för älsklingen eftersom jag tänkte att han, som aldrig läser en bok och därmed är en tämligen neutral part, kanske skulle var mer entusiatisk. Det var han inte ... Han bad mig att sluta efter tre sidor och det berodde inte på min uppläsningsteknik ... Jag läste knappt halva boken, betydligt längre än vad jag i vanliga fall läser i böcker jag finner vara riktigt dåliga.

En annan bok som gav mig rysningar, men som jag ändå läste i sin helhet är Nektar av Lily Prior. En fånig historia och ett fånigt persongalleri. Det enda jag uppskattade med boken var att det gick snabbt att läsa ut den ...

  Omslagsbild: ISBN 9789170023330, Nektar



Kommentarer
Postat av: mimmimarie

Jag har inte hört talas om någon av dina nominerade böcker men tack för varningen, jag ska undvika dem.

2011-10-14 @ 21:09:00
URL: http://mimmimarie.blogspot.com
Postat av: Monika

Jag kände inte heller till någon av dessa och tänker inte läsa dem nu :-)

2011-10-15 @ 07:45:25
URL: http://bokslut.blogspot.com/
Postat av: Sara Pepparkaka

Jag läste något annat av Lily Prior, minns inte nu vilken, men jag var inte förtjust.

2011-10-15 @ 19:04:50
URL: http://pepparkaksbokhyllan.wordpress.com/
Postat av: blogg_bohemen

Låter som att man kan undvika Prior helt och hållet. :)

2011-10-15 @ 20:43:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0