flickan med snö i håret


Ninni Schulmans debutdeckare Flickan med snö i håret imponerar! Jag fullkomligt slukade den under ett par dagar och gillade inte alls när mina ögon till slut blev så sömniga att jag tvingades ge upp läsningen för den dagen. Intrigen innehåller en mängd olika spår som mycket skickligt vävs ihop, men utan att det går att förutse vem mördaren är och jag känner mig faktiskt helt överraskad när det står klart vem det är. Karaktärerna är trovärdiga, deras livsöden realistiskt skildrade och jag känner att det skall bli spännande att följa huvudkaratärerna i vad jag hoppas blir en serie. Längtar verkligen efter nästa Schulmandeckare!

Först försvinner sextonåriga Hedda Losjö på nyårsaftonen och några dagar senare hittas en okänd flicka död i en jordkällare. I lilla Hagfors blir det nu fart på polisstationen. Det är inte ofta brott av den här typen hamnar på deras bord. Magdalena, tidigare journalist på en av kvällstidningarna, har flyttat från Stockholm och hem till Hagfors för att efter en skilsmässa börja ett nytt liv tillsammans med sin son. Det blir en hektiskt start på hennes tid som reporter på den lilla lokalredaktionen i Hagfors.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0