sammanfattande lista

Så här på jullovets sista dag och sex dagar in på det nya året passar det väl bra att sammanfatta 2010 med hjälp av en lista jag fann hos Västmanländskan.

1. Gjorde du något i år som du aldrig har gjort förut?
Jag läste b-kursen i psykologi och mina första 7.5 hp i sociologi och lärde mig mycket nytt. Testade några nya träningspass. 
2. Höll du några av dina nyårslöften?
Jag gav inga nyårslöften.
3. Fick någon du känner barn?
Ja.
4. Dog någon som stod dig nära?
Min svärfar dog, men vi hade ingen kontakt.
5. Vilka länder besökte du?
Ja, 2010 var inte resorna år, men jag tror att vi var till Köpenhamn en gång, så Danmark.
6. Är det något du saknade 2010 som du vill ha 2011?
Sista månaderna försvann träningsglädjen, så den hoppas jag hitta igen.
7. Vilket datum kommer du alltid att minnas?
Hmmm ... kan inte komma på något ...
8. Vad är det bästa som hänt dig under året som gått?
Att jag och älsklingen fortfarande håller ihop trots allt vi går igenom.
9. Vilket var ditt största misstag?
Att inte bättre ta till vara på mina lediga måndagar under hösten.
10. Vilket var ditt bästa inköp?
Gjorde inga större inköp, men tackar och bockar för de två Billy-bokhyllor som CM och JP skänkte till oss.
11. Vad spenderade du mest pengar på?
Fika, kanske ... Hemska tanke! (Ja, bortsett från hyra och dylikt alltså.)
12. Vad gjorde dig riktigt glad?
Att jag och min studiekompis klarade statistikkursen. Kan fortfarande inte fatta att jag klarat den!
13. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Ja, lite förkyld och så har ryggen börjat krångla igen.
14. Vilka låtar eller artister kommer få dig att tänka på 2010?
Musik är inte riktigt min grej, särskilt inte nu när radion är inställd på P1, men jag gillar Robyns nya låtar.
15. Mådde du bättre eller sämre under 2010 än vad du gjort tidigare år?
Bättre än tidigare under det första halvåret. Vill hitta tillbaka till den känslan.
16. Finns det något du önskar att du lagt mer tid på?
Ja, en massa saker, inte minst mig själv.
17. Finns det något du önskar att du lagt mindre tid på?
Grubblerier.
18. Hur var din julafton?
Lugn.
19. Blev du kär?
Lite nykär i älsklingen emellanåt kanske
20. Vilket program har varit det bästa på tv?
Älskade en brittisk serie som utspelade sig bland politiker och lobbyister, men tyvärr har jag glömt namnet.
21. Hatar du någon som du inte hatade förut?
Hat är ett väldigt starkt ord, så nej.
22. Vilken var den bästa boken du läst under året?
Ett amatöräktenskap.
23. Vilken var din största musikaliska upptäckt?
Att Veckans konsert på SVT kan fungera alldeles utmärkt som bakgrundsmusik till bokläsning i soffan.
24. Önskade du dig något som du fick?
Kan inte komma på att jag önskade mig något speciellt.
25. Önskade du dig något som du inte fick?
Ja, det skulle vara en semesterresa då, men det visst jag liksom redan innan att jag inte skulle få på grund av ekonomin.
26. Vilken var årets bästa film?
Film är bäst på bio.
27. Vad gjorde du på din födelsedag?
Jobbade och åt en bakelse.
28. Vilka var de bästa människorna som du träffade?
Vänner och familj.
29. Hur skulle du beskriva din klädstil?
Så ledigt som möjligt.
30. Vad fick dig att må bra?
Att styra över min egen tid och att sitta på universitetsbibblan och förkovra mig.
31. Vilken kändis var du mest sugen på?
Har ju aldrig ägnat mig åt idoldyrkan ...
32. Vem saknade du?
Vännerna och familjen norröver och senaste månaderna älsklingen.
33. Vilken var din bästa månad?
Första halvåret.
34. Finns det något som du skulle kunna ha gjort bättre?
Garanterat!
35. Hur kommer nästa år att skilja sig från det här?
Jag kommer att vara särbo hela året och lära mig leva med det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0