avdammat boklöfte



I hyllan
skriver om 2011 som året då hyllvärmarna kommer att läsas. Jag har tänkt detsamma (till älsklingens stora glädje!), och det är väl det närmsta ett nyårslöfte jag kommer. En (hel) del av böckerna som står där olästa känner jag mig minst sagt tveksam till, men eftersom jag en gång köpt dem måste det ju finnas något tilltalande med dem, eller?  Min grundinställning till läsning kommer alltid att vara att det skall var en källa till glädje och avkoppling och därför tänker jag inte tvångsläsa böckerna. Följande regel gäller: är jag inte tilltalad av innehållet efter femtio lästa sidor kommer boken att ställas tillbaka i hyllan och jag kommer inte att ha det minsta dåligt samvete. Alla böcker kommer också att få ett omnämnade på bloggen. 

Köpstopp råder förstås tills dammsamlarna är lästa, men biblioteket går ju alltid bra ... :)  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0