tematrio - jullovsläsning




Den här gången handlar Lyrans tematrion om något jag skyr, men ibland kan ge en chans - tegelstenarna.

Berätta om tre tegelstenar ni läst eller vill läsa.

1. Precis som Lyran själv är jag lite nyfiken på Blonde av Joyce Carol Oates. Det finns något spännande och lockande med att läsa om en ikon somMarilyn Monroe, men än så länge har jag inte kommit längre än till att fingra på boken i diverse bokhandlar.

2. Anna Karenina av Leo Tolstoj är ju tegelstenarnas tegelsten och jag borde ha läst den, men i ärlighetens namn så läste jag den aldrig under min studietid och sedan dessa har den stått där i hyllan, orörd. Har lite svårt för de klassiska ryssarna och alla olika namn på personerna i böckerna. Kanske är jag mogen för en ryss under 2012?

3. När Katedralen vid havet av Ildefonso Falcones kom för några år sedan var jag supersugen på att läsa den, men så föll den lite i glömska. Häromdag såg jag den i en bokhandel och nu är jag åter igen sugen på att läsa den. Tänker att en äventyrsroman i medeltidsmiljö kanske inte är helt fel att satsa på under jullovet.

Kommentarer
Postat av: Lyran

Anna K har jag misslyckats med, helt enkelt för att boken är för otymplig...

2011-12-20 @ 07:27:10
URL: http://lyrannobel.blogspot.com
Postat av: blogg_bohemen

Ja, den lämpar sig liksom inte alls för läsning i sängen, vilket jag föredrar. Kanske är ljudbok att föredra? Men skulle man orka all timmarna? Hur bra är den egentligen? Kanske får göra som eleverna - se filmen! :)

2011-12-20 @ 09:48:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0