förstagångsbesökare


En avkopplande tågresa. Ett besök i Domkyrkan. Medeltida klockspel. Nattvardsmässa = gratis uppfräschningsfortbildning. Ett kaféstopp. Flanerande på stan. Reafynd trots att jag egentligen inte letade. Lunchmacka. Vackra byggnader. Mysigt centrum. Ösregn. Spontanköp av pocket. Hemresa.

Lund - vilket positiv överraskning! Kommer absolut tillbaka! Lagom avstånd för en dagsutflykt och tåg varje timme = flexibilitet. Regnet stoppade mig från ett ligga-i-gräset-och-läsa-besök i Botaniska trädgården och säkert en del annat som jag inte ens var medveten om att jag missade. Kul att ha massor kvar att upptäcka!


Kommentarer
Postat av: Västmanländskan

Då var du ju "hemma" hos mig :)

Kul att du gillade stan. Hör av dig om du behöver tips inför nästa besök.

2011-08-04 @ 18:14:14
Postat av: blogg_bohemen

Ja, just det, du bor ju i Lund! Kommer absolut att fråga om tips när jag åker ner nästa gång.

2011-08-04 @ 22:12:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0