hypnotisören



Keplers Hypnotisören har förstört skönhetssömn hela veckan, men det var det värt! Så befriande efter all tråkläsning att hitta en riktig bladvändare. Deckare och spänningsromaner är verkligen perfekt när läslusten behöver hittas igen! Det gör inget att man på förhand vet att det kommer att sluta bra, det är ju själva spänning som lockar. Vem har gjort vad och varför.

Som de flesta av er säkert redan vet inledes Hypnotisören med ett bestialiskt mord. Kommissarie Joona Linna tar sig an fallet där sonen hittats vid liv på brottsplatsen och senare visar det sig att det finns ytterligare en familjmedlem vid liv, en syster. Hypnotisören Erik Maria Bark kopplas, motvilligt, in för att få sonen att berätta vad som hänt. Erik Maria Barks inblandning leder dock till att hans egen familj utsätts för fara.

Egentligen är det inte helt nödvändigt med båda parallellberättelserna, men jag köper det för det blir underhållande och det gav mig en del huvudbry. Nu hoppas jag hitta fler läsvärda böcker och i väntan på att köpstoppet skall hävas är det länsa bibliotekshyllorna som gäller. Där finns å andra sidan en aldrig sinande litteraturkälla så jag tänker inte klaga. :) 

Kommentarer
Postat av: Changes

Jag håller på lyssnar på den nu.. vet inte om jag gillar den riktigt. Men kul att du gillade den :)

2011-05-10 @ 22:23:50
Postat av: blogg_bohemen

Kanske är en annan upplevelse att lyssna på den? Jag förväntade mig väldigt lite av boken och blev kanske därför oväntat positiv. Något mästerverk är det ju inte direkt ... :)

2011-05-11 @ 19:36:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0