upptäcktsfärd i sunne

Särboskapet är som bekant ett faktum och även om det finns en del baksidor med denna relationsform så finns det också fördelar som att man får upptäcka en ny stad någonstans i Sverige. Denna gång Sunne i Värmland. Har aldrig varit där tidigare, inte ens för en spahelg, men nu har jag bekantat mig lite snabbt med stadens utbud.



Förvånansvärt mycket shopping för att vara ett så litet samhälle, och framför allt förvånansvärt bra shopping. Inget lågpriskrafs här inte! Finfina inredningsbutiker (läs: julklappsbutiker) blandas med modebutiker, både kedjor som Lindex och lokala butiker, en gigantisk underklädesbutik och specialbutiker som en liten ekologisk saluhall. Det alldeles nybygda biblioteket är en riktig pärla som verkligen överraskar och där kommer jag garanterat att tillbringa några timmar under höstlovet. Provsatt fåtöljerna - sträckläsning rekommenderas!

Bäst i hela sta'n är dock älsklingens lilla lägenhet. 24 kvadratmeter ren avkoppling. Mycket vackert (och smart!) inredd med mängder av textilier i olika gröna och naturfärgade nyanser, roliga second hand-fynd och så en ljussättning satt med omsorg. Toppa det med spraket från web-brasan och himmelriket är nära. Jag kommer aldrig ens föreslå en promenad bort till Selma Spa för det finns inte en chans att man blir mer avslappnad där. :)

Kommentarer
Postat av: C

kul att du gillar myrios! ska framföra det t åsa

2010-09-28 @ 21:20:49
URL: http://lasdagboken.bloogdns.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0