söndagskvalité




Är ingen storkonsument av SVT2:s kulturprogram. Strötittar lite här och var, men erkänner att mer lättsam TV-underhållning lockar mest.

Veckans konsert är ett klassiskt program som jag i stort sett aldrig tittat på, men den senaste tiden har jag insett att programmet gör sig allra bäst som bakgrundsmusik a la radio och därmed går utmärkt att kombinera med bokläsning i soffan. SVT har ökat sina tittarsiffror med en person! Just nu är det en serie kallad Queera röster som är Veckans konsert. Förra veckan sjöng Cecila Bartoli stycken skrivna för kastratsångare - wow, säger jag bara! Fullkomligt älskade det! Just nu förgyller Philippe Jaroussky min söndagskväll och visst är det njutbart med opera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0