babelinspiration

Gårdagens Babel var verkligen inspirerande! Gick över till bibblan nu på lunchen (så skönt att ha typ 30 meter till denna bokborg!) för att låna hem Juli Zehs hälsodystopi Corpus Delicit, men den fanns tyvärr bara på tyska. Jag övervägde en kort stund att ändå låna den, men mindes sedan min misslyckade kaffe-och-kaka-beställning i Berlin och ställde tillbaka boken i hyllan utan att ens försöka läsa baksidestexten. Den skriv istället upp på inköpslistan. Skall jag orka vänta ända tills den kommer i pocket?  

Insåg under programmet att jag nog faktiskt aldrig läst något av Märta Tikkanen så jag passade på att titta om hennes bok Emma och Uno fanns på hyllan, men den var utlånad. Ställde mig i kö.

Blev också lite småintresserad, eller egentligen så blev jag väl lite nervös och rädd i bästa Nasse-stil, och överväger att kanske bläddra mig igenom Anders Ekströms Google-koden. Å andra sidan är jag inte säker på att jag verkligen vill veta alla baksidor med att surfa omkring ovetandes och planlöst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0