träningsiver



Snart har det gått ett år sedan jag bytte träningsanläggning (känns fel att kalla det gym) och på det stora hela är jag rätt nöjd med mitt byte även om jag kan sakna den familjära stämningen som fanns på förra gymmet och den betydligt kortare cykelsträckan. Just nu pågår renovering av nuvarande träningsanläggning så till hösten kommer det att finnas fler gruppträningssalar, ny spinningsal och ett mycket fräschare gym så jag har bestämt mig för att inte byta tillbaka till gamla stället (vilket var planen från början) utan njuta av det nyrenoverade och fräscha.

En av de stora fördelarna med mitt nuvarande träningsställe är utbudet. Har aldrig tränat så varierat som nu och det är riktigt roligt. Dessutom finns det en hel del klasser och träningsvarianter kvar att testa om jag skulle känna för det. Har en tendens att bli lite nykär i varje ny träningsform jag testar, men det kan nog bara ses som något positivt. Hittills har jag testat Functional Moves, EasyLine, djupvattenträning, vattengympa, simning, Body Balance och Ai Chi. Näst på tur att ge sig i kast med är Core, något jag förstår ger en hemsk träningsvärk i magen. Å andra sidan kan min fluffiga mage behöva en rejäl omgång en gång i veckan eller så ... Min älskade träningsform spinning skulle jag också vilja återuppta, men vet inte om min rygg är redo än. Ett testpass blir det nog trots allt i sommar, kan snart inte hålla mig. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0