mat och dryck



Långledigt för många svenskar denna helg och även en student som jag passar på att njuta lite extra av helgdagar och klämdagar. I torsdags var jag och älsklingen ut och åt en mysig middag på en kvartersitalienare här i stan och gick som alltid mätta och belåtna därifrån. Igår var det fyrtioårsfest hos vännen JP med mer mat á la italien, musikquiz, många glas vin och en mycket dyr, rökig whiskey. Toppenkväll!



Denna helg har jag också tagit tag i den ständiga "vad ska vi äta till middag"-frågan. En gång i tiden hade vi veckomatsedlar och det fungerade riktigt bra. Sedan flyttade vi och det där med matsedlar rann ut i sanden, men nu har jag återinfört dem så från och med nu blir det veckohandling och en mycket mer varierad och nyttig kost. Känner mig riktigt laddad och redo för nya recept och smakupplevelser.

Kommentarer
Postat av: Maria

Veckomatsedlar är superbra...men vi har också kommit av oss totalt...kan tipsa om ICA's billiga veckan. Man kan gå in på deras hemsida och så kolla i buffé där finns billiga veckan sen kan man skriva ut färdig handlingslista o allt! Toppen bra o god mat.

2010-05-16 @ 09:37:56
URL: http://renovationaryroad.bloggplatsen.se
Postat av: blogg_bohemen

Jag hittade en massa goda recept på tidningen MåBras hemsida. Vi har ju rätt speciella önskemål på mat i det här hushållet, så det kräver en del tankemöda och pyssel, annars hade jag gärna tagit färdiga matsedlar från ICA.

2010-05-16 @ 13:03:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0