yacoubians hus

Det händer lite då och då att jag börjar på en bok, känner att det inte är rätt, lägger undan den, glömmer bort den och hittar den igen när bokhögen minskar. Och ibland är det tur att jag hittar boken på nytt!

Yacoubians hus

Yacoubians hus
av Alaa al-Aswany har fått mycket beröm av både läsare och kritiker och stämmer in i hyllningskören! Det är många berättelser om människor i olika samhällsklasser som skickligt vävs samman, samtidigt som det också är en inblick i det egyptiska samhället med korruption, klassindelningar och en jämställdhet mellan könen som inte nått särskilt långt. Jag gillar också hur karaktärerna byggs upp. Alla har sidor man både gillar och inte gillar vilket gör att de känns verkliga. Detta är verkligen en bok att rekommendera. (Den skall tydligen finnas som film också, har jag hört.)

Kommentarer
Postat av: Maria

Ytterligare en bok att lägga till på listan då ;)

2010-03-09 @ 06:24:43
URL: http://renovationaryroad.bloggplatsen.se
Postat av: blogg_bohemen

Absolut! Det ingår också en dos islamistisk fundamentalism - spännande!

2010-03-09 @ 08:39:50
Postat av: sagha

Godmorgon, hoppas du sovit gott:)

du får gärna anmäla dig till veckans blogg hos mig:)

2010-03-09 @ 08:51:25
URL: http://ibeliveinyou.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0