utveckling pågår

Terminens andra delkurs är utvecklingspsykologi och det är rätt intressant, men vi har väldigt få föreläsningar. En i veckan och snart nästan två veckor utan någonting alla då vi istället skall knåpa ihop en hemtentan. Alldeles för lite föreläsningstid är det förstås med tanke på att det är heltidsstudier, men vem klagar? Dessutom är hemtentauppgiften riktigt inspirerande och kräver att vi tillgodogör oss litteraturen och visar att vi förstått den, så jag tycker det är en rätt vettig delkurs trots allt. 

Vad gör jag då av all tid?  Jag mer eller mindre bor på min träningsanläggning och njuter av att ha kommit igång igen efter flera år med först ryggtrassel och sedan en dos lathet i kombination med förstnämnda. EasyLine är min nya träningspassion, men för lite variation blir det också Functional Moves, vattengympa och Ai Chi (mitt nya fredagsmys!). Har träningsvärk mer eller mindre konstant ... särskilt i rumpan efter functional moves ... men roligt är det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0