underbara OS




Jag gillar det här med OS. En stor pampig invigning med häftiga specialeffekter och märkliga danser och så inmarschen med alla deltagare. Alla dessa atleter som kämpat i åratal för att få en plats i sitt lands OS-trupp. Särskilt kul är det med alla nationer som skickar en man, typ längdåkaren från Nepal. De vet att de inte har en chans att ta medalj, att de riskerar att bli både varvade och sist, men ändå är de där för att göra sitt livs lopp eller åk eller vad det nu än är. Beundransvärt.

Mindre beundransvärt på invigningen var Sveriges klädsel ... Vem kom på idén med illasittande knallgul jacka i modell sportjacka från Ullared 49 kr? Och vem tog fram mönstret till de stickade mössorna? Jag skämdes! Dessutom har jag sett att åtminstone de svenska skidskytteherrarna väljer att ha mössan på sig efter loppet ... Jag hoppas att det är tvång och inte egen fri vilja.

Sändningstiderna gör förstås att jag inte kan konsumera så mycket OS som jag vill så hittills har det bara blivit skidskytte (är mer än ointresserad av hockeyn som har en hel del sändningstid) och så lite puckelpist och rodel via SVT:s nätsändningar. Att se rodel okommenterat vid 00.30 har en märklig charm. Ser nu framemot längdskidåkningen och så småningom damernas curling - där tror jag vi tar guld!


Kommentarer
Postat av: Anne

...och på tal om Ullared, behöver återigen lite expertisråd om detta ställe...Gav ju en bussresa dit till min "billighets"tokiga älskling i julklapp, och nu på lördag bär det av! 00.15 plockat bussen upp oss i E-a, pust och gäsp..Men, men, min fråga är alltså: Vad köper man?? Nån taktik du kan rekommendera? (tror vi har 7 el 9 timmar på oss att handla och med min humörpåverkan beroende av blodsockernivån så krävs det lite pauser och matintag mellan varven..) Tack på förhand! :-)

2010-02-18 @ 13:21:45
Postat av: blogg_bohemen

Tips från coachen! Det finns i stort sett allt på Ullared, så att skriva en inköpslista kan vara bra. Vi köpte allt från bakplåtspapper till lampor vid senaste vändan. Schampo, deo och andra skönhetsartiklar är en klassiker. Mycket billigare och praktiskt att ha ett årsförråd hemma. Kläder finns i mängder och det går att göra riktiga fynd.



Räkna med att det är lite chockartat så här första gången. Det är stoooort! Beta av varuhuset i lugn takt och ta med någon form av fika. Det finns också två små fikaavdelningar i varuhuset där man kan köpa mackor och kaffe. Man blir superhungrig! Satsa på kaffe och socker! :)



Det är rätt varmt i varuhuset också, så klä er inte för varmt. Sköna skor, typ gympadojor, är ett måsteHåll koll på vagnen. Det händer att folk lägger ned varor i andras vagnar eller snor saker ur dem.



Njut av upplevelsen! Det är helt sjukt, men alldeles, alldeles underbart!

2010-02-18 @ 22:03:45
Postat av: Anne

Tack för tipsen! Känns som att hygienartiklar och andra förbrukningsvaror är det vi är mest inriktade på att kunna fynda. Och faktiskt just en lampa :-) Just nu är jag mest orolig för bussresan...svårt att sova, och vädret ska ju inte bli det bästa.. Men det ska ändå bli en upplevelse att åka! Bäst att ladda med lite godis i fickan då :-) Hoppas allt är bra med er annars, kram kram!

2010-02-19 @ 09:20:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0