på läsfronten ...

... intet nytt eftersom jag prioriterat att umgås med älsklingen som i morse åkte norrut för att komma i ordning i nya bostaden och om ett par veckor dags för honom att påbörja studierna. Särbos i tre år är det som gäller nu - huuu! Tur att det finns långledighet vid jul och det underbara sommarlovet så vi får vara korttidssambos och tillbringa några veckor tillsammans. Längtar redan!

Mitt eget studieår är som bekant till ända och jag springer åter runt i skolans korridorer, försöker minnas var salarna ligger och håller tummarna för att kopiatorn fungerar. Mina nya ettor (gymnasievarianten, alltså) anlände idag och jag är fylld av förhoppningar om att vi skall ha många roliga lektioner tillsammans.

Även om läsningen avstannat så har jag upptäckt att pod-radio är en väldigt bra grej. Numera är mp3:n laddad med dokumentärer om allt mellan himmel och jord som jag lyssnar till om kvällarna och somnar gott till. P3 Dokumentär är favoriten hittills i pod-radiovärlden, men P1 Dokumentär ligger på en stark andra plats. Kunde verkligen inte föreställa mig att det skulle vara så spännande att lyssna på radiodokumentärer!


Kommentarer
Postat av: Västmanländskan

Ja, det låter onekligen tufft att vara ifrån varandra så länge. För din skulle hoppas jag att julen kommer snabbt ;)

2010-08-25 @ 22:58:34
URL: http://vastmanlandskan.blogspot.com/
Postat av: Camilla

håller med i allt ovanstående: från särboskap till skolstart och podradio! : )

londonhälsningar & stor kram!

2010-08-26 @ 16:14:14
URL: http://lasdagboken.blogdns.com
Postat av: blogg_bohemen

Jag hoppas också på en tidig jul i år! :) Podradio är fantastiskt! Så allmänbildande!

2010-08-26 @ 20:16:33
Postat av: J

Kolla på denna sidan

www.podradio.nu



de sammanställer en massa podcasts från olika sidor. smidigt...

2010-08-28 @ 10:16:22
URL: http://enjoy.blogdns.com
Postat av: blogg_bohemen

Tack för tipset!

2010-08-28 @ 18:03:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0