blå dryckesnostalgi



Djupdykningen i Amelia som gjordes under sommarens studier har inte direkt gjort det lättare för mig att uppskatta kvinnotidningsgenren, men efter några arbetsdagar kände jag stort behov av avslappnat gratisbläddrande och lattedrickande på bibblan och tidningens höjdpunkt var definitivt informationen om att Vira Blåtira gjort comeback. Vilka barndomsminnen! Dela knallblå läsk ur 33 cl-flaska med lillebror och titta på TV:s stora fredagsunderhållning i gillestugan, inredd med hyllsystem i mörk träimitation och heltäckningsmattan. Vad annars?!?! Kanske kunde man också få några ostbågar i en alldeles egen liten skål eller motvilligt äta några av mammas trista, lättsaltade chips. Jag ville självklart bara ha den piffiga smaken dill och gräslök. Japp, ni gissar rätt, det är fortfarande min favoritsmak! Ingen utveckling här inte! :)

En snabbtitt Vira Blåtira-bryggeriets hemsida visade att även Haiwa (toast och Haiwa på Pelles kiosk - en klassiker!), Portello (mammas självklara läskval) och Loranga (lika obligatoriska som köttbullar och trettioett-spelande hos mormor) fortfarande tillverkas. Börjar bli dags att kolla läskedrycksavdelningarna igen märker jag! Nostalgitrippen är fullständig!


Kommentarer
Postat av: J

man får inte glömma Trocadero heller!...:-)

2010-08-20 @ 12:09:16
URL: http://enjoy.blogdns.com
Postat av: blogg_bohemen

för att inte tala om champis! :)

2010-08-20 @ 13:21:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0