malmötripp




Det blir inte så många utflykter detta läsår eftersom vår ekonomi inte tillåter det och därför uppskattar man de små resor som faktiskt blir av mycket mer, som i lördags då vi tog tåget till Malmö.  Älsklingen gick upp i ottan för att först hinna med lite jobbsökande, men jag sov en stund till och anlände vid 11-snåret. Är det helg så är det.

Gillar verkligen att strosa omkring i Malmö. Lagom stort för en dagsutflykt och samtidigt lite mysigt med många vackra gamla hus. Besökte några möbelaffärer och drömde om en ny soffa, men nöjde mig med en ny rosa lampsladd till kökslampan. Granit lockade med en snygg väska och som alltid blir jag sugen på att köpa typ femtio olika förvaringsboxar och glasburkar. Självklart besöktes några klädbutiker, men ingen shopping. Kunde dock ha köpt kläder för flera tusen på Gudrun Sjödén ... fick bli några kökshanddukar på Søstrene Grene istället (vilket verkligen var ett välbehövligt inköp).

Vi avslutade som alltid med att äta indiskt. Vi har tidigare ätit på den indiska restaurangen vid Lilla torg, men kände att det vara dags att prova något nytt, vilket visade sig blir en riktig lyckträff smakmässigt (inredningen lämnar en hel del övrigt att önska ...). På Niribili vid Konserthuset åt vi oss proppmätta och efter mitt livs starkaste Vindaloo vet jag nu hur en eldsprutande drake känner sig ... men gott var det! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0