mot kunskapens boning

Så var man då studerande igen. På heltid! Ja, till och med mer än heltid från och med imorgon då min andra kurs  startar. Pengar från CSN på kontot ... det var ett tag se'n sist!

Känns både roligt och svårt med psykologikursen. Hittills har det bara varit en introduktionsträff och en föreläsning, men vår föreläsare på denna inledande delkurs verkar engagerad och försöker inspirera oss som sitter i salen till att redan från början älska ämnet psykologi. Och det kan nog behövas för det visade sig att vi måste kunna en massa om hur hjärnan är uppbyggd och hur den fungerar med neuroner, synapser och annat smått obegripligt för en gammal humanist som jag. Ser det som en utmaning och det hjälper kanske lite att kurslitteraturen äntligen kom idag. Nu är det bara att dyka in i den tre och ett halvt kilo tunga tegelstenen!

Imorgon är det introduktion på socialpsykologikursen. Böckerna till den kursen är, tack och lov, mestadels på svenska och verkar riktigt intressanta, så jag ser faktiskt fram emot att läsa dem (vilket jag inte alltid gör med kurslitteratur ...). Tror att detta kan bli en riktigt bra höst!


Kommentarer
Postat av: Ve

Fantastiskt roligt med psykologi! Det är precis hur intressant som helst, men stackars R och oss andra i din omgivning för nu kommer du att börja analysera!

KRAM o ha så kul bland böckerna.

2009-09-03 @ 20:28:02
Postat av: blogg_bohemen

Tro mig, analyserandet är redan i full gång - haha!

2009-09-05 @ 13:49:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0