halstablett? ja tack!




Jaha, så har jag då fått höstens första förkylning. Ont i halsen, lätt feber och allmänt hängig. Känns som att man varit med om det här många gånger förr ... Hoppas bara att jag inte blir lika sjuk som älsklingen; han tillbringade två dagar huttrande under täcket. Inte kul! 

För den som oroligt undrar - nej, jag tror inte det är svininfluensan och nej, jag känner mig inte särskilt rädd för svininfluensan. Eller "The New Influenza" som jag tack vara universitetets varningsskyltar lärt mig att det heter på utrikiska. En intressant iakttagelse är att den svenska texten uppger att alcogel skyddar mot influensan, men den engelska texten anger att alcogel kan skydda mot influensan ... Personligen tror jag nog att man måste bada i alcogel och isolera sig helt från omvärlden för att vara garanterad att inte drabbas, så jag använder inte alcogelen särskilt flitigt. Fy, på mig! :) Lovar att i alla fall vaccinera mig när det blir dags!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0