pepparkakshuset

Som en följd av det intensiva tentapluggandet ligger jag lite efter med bokbloggandet. En bok som lästes ut för en och en halv vecka sedan eller mer har ännu inte fått någon kommentar, men här kommer den, sent omsider.

Pepparkakshuset

Pepparkakshuset
av Carin Gerhardsen är första boken i vad som skall bli en trilogi kallad Hammarbyserien. Inom några veckor sker ett antal mord i mellansverige och först är det ingen som ser någon koppling trots att alla som mördats är lika gamla. I boken får vi detaljerade beskrivningar av morden via mördarens egna dagböcker och vi får följa en människa som fått sitt liv förstört redan som barn. Men gör det honom till mördare?

Boken slutar öppet, eftersom en fortsättning följer och jag kommer att läsa den också. Det är inget litterärt mästerverk, inte ens bäst i sin genre, men trots det enkla språket finns det något i handlingen som gör att jag gillar boken och faktiskt ser fram emot del två (som jag hoppas redan har kommit ut i pocket).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0