ibland blir det rätt

Den nuvarande delkursen kryllar av små inlämningsuppgifter. "Skriv en sida om det eller det och glöm inte att reflektera". "Gör en gruppuppgift och glöm inte att reflektera". Passar mig rätt bra med den här typen av uppgifter, även om jag kanske inte lägger ned hela min själ i dem ...

Alla dessa inlämningar har också fått mig än mer övertygad om att jag och min kollegor gör rätt när vi "tvingar" våra elever att skriva analyser, rapporter och andra inlämningsuppgifter och uppmuntrar dem till att självständigt reflektera. Det är nödvändigt och ju mer träning de får på gymnasiet ju lättare blir det för dem på universitetet, men säkert även på andra utbildningar och inom yrkeslivet. Det är inte utan att man ger sig själv en klapp på axeln och känner sig lite lyckad! Så till er som sliter ert hår så här i rättningstider säger jag bara: Keep up the good work!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0