eurovision igen



Schlagervecka - underbart! Båda semifinalerna är nu klara och det är bara att gratulera alla de nordiska länderna till en plats i finalen. Kul! Hoppas nu på att vi kompisröstar på varandra (och att vi inte klagar på balkanländerna när de gör samma sak ...). Störst chans till vinst av de nordiska länderna tror jag att Norge har; en riktigt bra låt och en söt kille med fiol. Kan inte gå fel!

Annars har det väl som vanligt varit en blandning mellan rätt bra och riktigt dåliga låtar. Skämtlåtar har aldrig varit min tekopp och det var ingen av årets skämtbidrag som fick mig att ändra uppfattning. En av mina favoriter är Turkiet, men bäst av alla är Frankrikes bidrag. Patricia Kaas tar tävlingen till en helt annan nivå!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0