i väntan på spänningen ...

Efter att ha hört så många lovord om Stieg Larssons Män som hatar kvinnor har jag nu påbörjat läsningen. Är det bara jag som tycker att det är en trist inledning? Det känns lite som att svära i kyrkan, men hittills, visserligen bara sextio sidor in i boken, har jag inte gripits av någon större läsentusiasm. Tjock bok är det också ... blir det mer spännande? Kommer jag att bli lika frälst som alla andra?  Skall jag lägga ned läsningen och se filmen istället?

Känns som att jag måste tycka om denna bok. Det kommer ju till och med franska turister till Sverige för att gå på stadsvandringar i bokseriens fotspår ... Jag lever på hoppet!

Kommentarer
Postat av: Jennie

Perfekt underhållning på väg till jobbet. Jag har lyssnat klart på första boken och håller nu på med andra. Jag är frälst!

2009-03-12 @ 20:04:36
Postat av: Boktoka

Det är precis som du beskriver ganska trist i början. Men det drar igång runt sida 100, så håll ut för det är värt det.



Lyckos dig som har det kvar.

2009-03-13 @ 08:33:18
URL: http://www.boktoka.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0