nytt år



I förrgår avslutade vi 2008 tillsammans med våra glada småländska vänner och medan hundratals nyårsraketer lyste upp himlen lovade jag att inte lova något inför 2009. Känner mig helt övertygad om att det blir ett bra år och förhoppningsvis innehåller det en och annan rolig överrraskning.



För att inleda året med något trevligt bokade vi igår sommarens semesterresa. Även denna sommar blir det en tripp till Hammamet i Tunisien. Sahara lockar, och eftersom det inte blev någon sådan utflykt förra sommaren, har vi bestämt oss för att göra 2009 till vårt ökenutflyktsår. Jag är medveten om att jag nog har en något romantiserad bild av öknen, men det tycks mig vara något livsdanande över att besöka sanddyner och andas in den kalla nattluften över Sahara. Chansen att en gång i livet se älsklingen guppa fram på en dromedar bidrar naturligtvis också till min iver! :) 



Och eftersom jag inte kan bestämma mig för vilken bok som skall bli årets första, får det bli färdiglyssnandet av Berättelse om Herr Roos som Håkan Nesser nu läser för mig någon timme om dagen. Inte ofta jag har ro att lyssna till en ljud-bok, men Nessers röst är så stadig och lugn att jag dras in i hans omfattande roman med den underbart underlige karaktären Ante Valdemar Roos.


Kommentarer
Postat av: läsdagboken, camilla

du låter samlad inför 2009!

ja, nyårsafton var mkt trevlig, indeed.

kan du blogga apelsinreceptet, please? jag vill vara en sådan som har rosenvatten i skafferiet : )))

kram, C

2009-01-02 @ 14:52:44
URL: http://lasdagboken.blogdns.com
Postat av: blogg_bohemen

För mumsiga apelsinklyftor behövs bara en skvätt rosvatten, relativt mycket florsocker och så några nypor kanel - sedan är det bara att njuta!

2009-01-02 @ 17:15:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0