sommardöden



Börjar gilla det här med ljud-bok efter den fantastiska Nesser-upplevelsen under jullovet. Det är onekligen rätt skönt att krypa in i läshörnan, sätta på sig hörlurarna och lyssna till någon som läser en berättelse. Nu senast var det Torsten Wahlund som, men sin manliga och perfekta insomningsröst, läste Måns Kallentofts Sommardöden för mig.

I Kallentofts första kriminalroman om Malin Fors och hennes kollegor vid Linköpingspolisen var det kallt, den kallast vintern i mannaminne. I denna, den andra boken i vad som är tänkt att bli en trilogi, är det varmt. Varmt och varmt och det nämns hela tiden, man blir nästan vansinnig på allt prata om den varma sommaren. Det är tur att berättelsen i sig är så pass spännande, för annars hade jag inte orkat höra om alls svett och värmekomor. (Undrar vad nästa vädertema blir? Kanske en regnig höst med översvämningar?)

Något borde jag kanske också säga om själva fallet. Först hittas en förvirrad och klorintvättad flicka i Trädgårdsföreningen och det visar sig att hon blivit penetrerad av vad som verkar vara en blå dildo. Sedan hittas en annan flicka, mördad, klorintvättad, penetrerad av samma dildo och nedgrävd vid en av stadens badplatser. Jakten på gärningsmannen, som kanske kan vara en kvinna, tar sin början.


Kommentarer
Postat av: Magix

haha, även jag blev helt galen på det extrema vädret i Linköping, och det ääändlösa tjatet om det!!

2009-02-14 @ 15:01:48
URL: http://bokbabbel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0