då blev du tyst

Tysk litteratur är klart underrepresenterad i min bokhylla, så en tysk deckare verkade inte helt fel att beställa vid senaste bokusinköpet och glad är jag för det!  Då blev du tyst av Christa von Bernuth är en välskriven och händelserik kriminalroman som bjuder på en och annan överraskning.

Då blev du tyst

Ett lik med ordet Blev inristat i huden hittas utanför en nattklubb i München och dagen efter hittas en till kropp med ordet Då inristat. Kopplingen mellan de båda döda är den självutnämnde terapeuten Fabian Plessen som är känd för sina kontroversiella terapimetoder. Jakten på mördaren blir komplicerad och fler människor hittas mördade med ord skrivna på kroppen.

Jag gillar egentligen inte kriminalkommissarien Mona Seiler, men jag gillar ändå boken och hoppas att det finns fler böcker av von Bernuth översatta till svenska.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0