stockholmshelg



Åh, en sådan trevlig helg det blev! Först en lugn och skön tågresa med kommissarie Cetin som sällskap (mer om boken i ett annat inlägg) och sedan anlände jag till Stockholm där jag började en kort sväng på sta´n och därefter åt jag middag med älsklingen på en trevlig och fullsatt indisk restaurang på Söder. Vindaloon var verkligen stark, men hur god som helst!



Efter middagen tog vi pendeln till Älvsjö för att checka in på Rica Talk Hotel. Ett finfint rum på artonde våningen fick vi, så utsikt hade vi verkligen! Hotellrum med badkar är inte helt vanligt så älsklingen blev positivt överraskade när han tittade in i badrummet. Frukosten på¨Ricas hotell är alltid toppen, så mätta och belåtna tog vi den tio minuter korta resan in till Stockholms centrala delar på lördagen.

   

Lördagen blev min lilla kulturdag som jag inledde med ett besök på Etnografiska muséet, där det fanns en hel del intressanta utställningar att ta del av. Tyckte särskilt mycket om utställningen om folkslag som lever i olika extrema miljöer, som aboriginerna och inuiterna. Inuitska solglasögon är en finurlig liten uppfinning! Lämnade Etnografiska för att bege mig ut i butiker och försöka hitta något att ha på mig på MMs bröllop. Det gick så där ... Jag kommer inte att var bästa klädda gästen ... Sorry, MM! Sammanstrålade med älsklingen som tillbringat hela dagen i butiker, åt middag och sedan gick på Stadsteatern och såg Den allvarsamma leken. Så bra den var! Jag kände verkligen med Arvid och Lydia; led med dem, gladdes med dem, förstod dem. Gustaf Skarsgård och Livia Millhagen träffade verkligen rätt, och även älsklingen, som inte alls kände till berättelsen innan, tyckte mycket om pjäsen.

Söndag med liten sovmorgon och sedan flanerade vi runt en del på sta´n, shoppade väldoftande schampokaka på Lush och en och annan pocket på Pocketshop, och sedan var det dags att åka hem. Små utflykter som denna borde man göra oftare, och kanske blir det snart en igen, för det har kommit en hotellpremiecheck till från Coop!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Det låter som en riktig drömhelg!! Undrar om man kan lura på knodden på nån stackare och fixa en liknande lördag åt sig själv och maken vid tillfälle? ;-)Hoppas att ni kan upprepa resan snart igen och att vi kan ses då över lite goda bakelser...

2008-09-10 @ 11:21:47
Postat av: blogg_bohemen

Lite egen tid med maken är du väl värd! Och en bakelse är alla alltid värda! Jag hör av mig snart igen med ett mejl från smålandsskogen.

2008-09-10 @ 13:48:42
Postat av: CeawsCexFenny


http://remontveka.ru/nedorogoy-remont-kvartir.html -
http://remontveka.ru/images/nedorogoy-remont-kvartir.jpg
http://remontveka.ru/images/nedorogoy-remont-kvartir-2.jpg

Tegs: .





http://remontveka.ru/nedorogoy-remont-kvartir.html -

2012-12-17 @ 16:15:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0