filmhelg

I helgen hände inte mycket, men två filmer hann vi med att se i alla fall.

Parfymen

Parfymen
- Riktigt bra! Inte lika ingående som boken, men det är det aldrig. Svårigheten med att filmatisera Parfymen ligger i att så mycket kretsar kring dofter, vilket inte är helt lätt att lösa genom bilder. Regissören har dock förstärkt alla miljöer så att de i många fall är på gränsen till kräkframkallande vilket gör jag som tittare nästan fysiskt upplever dofterna och stankerna ... Betydligt mer sevärd än vad jag hade tänkt mig så jag blev positivt överraskad!

Ray (2004)

Ray
- Jag har sett filmen en gång förrut, men älsklingen vill också se den, så det blev en andra titt för mig. Ray Charles har gjort några bra låtar (Georgia är fullständigt underbar), men under större delen av filmen tycker jag att musiken är rätt jobbig och det gör att jag har svårt att uppskatta filmen. Visst är det alltid kul att se en film om någons liv, men personligen gillade jag  Walk the line, som handlar om Johnny Cash, bättre.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0