ett stycke lista

Ibland tycker jag det är vansinnigt kul att fylla i olika typer av listor, så här kommer en som jag hittade hos Västmanländskan.

Vilken svordom använder du mest? Fan och Fucking
Äger du en iPod? Nej
Vilken tid är din väckarklocka inställd på? Varierar dag från dag, men oftast mellan 07.00 och 07.30.
Hur många resväskor äger du? En stor, fin svart som jag är sååå nöjd med! Finns också några ryggsäckar.
Använder du flip-flops? O, ja! Skönaste sommarskorna!
Var köper du dina matvaror ifrån? Jag är en riktig ICA-shoppare, men tar mig ibland en tur på Konsum och Willys.
Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden? Utan tvekan ta bilden
Vilken var den senaste filmen du såg? På bio var det Kung Fu-panda, mycket rolig! Hemma somnar jag alltid mitt i filmen ...
Du är ledig. Umgås du helst med en hel barnfamilj eller med en vän? En vän som gillar långfika och latte
Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa? En resa och sedan betala av CSN-skulden
Har någon någonsin kallat dig lat? Lat är nog ett av mina mer utmärkande personlighetsdrag, så - JA!
Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare? Aldrig
Vilken CD ligger i din CD-spelare just nu? Filmmusiken från Cabaret - älskar den!
Vilken är världens bästa artist/grupp just nu? Men det är ju helt omöjligt att svara på ... Vet verkligen inte ...
Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan och i så fall VAD? Ja, en rolig hemlighet som kommer att bli ännu bättre när den inte längre är en hemlighet.
När var senast någon stötte på dig? Jag kan inte påstå att någon någonsin stött på mig ... Det var nog mest jag som stötte på älsklingen också ...
Vad åt du till middag senast? En färdig pastasallad från ICA som inte alls var god, tyvärr ...
Använder du huvtröjor? Händer ibland
Kan du vissla? Hjälpligt
Vem var den senaste som ringde dig? Min älskade väninna JHS
Vilken är din favoritåkattration på ett nöjesfält? Blir ju så¨lätt illamående ... Men jag gillar att se på när andra åker!
Tror du folk pratar bakom ryggen om dig? Det får man ju nästan förutsätta
Vilket riktnummer befinner du dig i? 0470
Tittade du på tecknat när du var liten? Har alltid gillat tecknat, en av favoriterna var Goliat och Kalle och chokladfabriken var suverän!
Hur stort är ditt närmaste köpcentrum? Ska man veta sådant? Jag är aldrig där, det är inte så stort, finns mest stormarknader för elektronik.
Hur många syskon har du? Ett hel och två halv, men jag säger alltid tre.
Är du blyg inför det motsatta könet? Händer väl någon gång ibland
Vilken film kan du alla replikerna till? Om jag har Ivanhoe på kan jag nog säga rätt många av replikerna i förväg, men jag kan inte rabbla dem bara sådär. Mitt Afrika är en annan favorit som jag nog kan det mest från.
Äger du några band t-shirts? Har aldrig ägt en sådan T-shirt. Eller vänta, jag har haft en T-shirt med texten Partypistolerna eftersom brorsan sjunger i det coverbandet. Räknas det?
När flög du senast? Hem från Tunisien i juni.
Hur många stolar står kring ditt köksbord? 3 just nu, brukar vara två. Köksmöblemanget behöver bytas ut ...
Läser du för skojs skull? Självklart! Hatar tvångsläsning, det blir alltid så ansträngande ...
Pratar du några andra språk? Halvgod engelska och lite tyska
Diskar du din egen disk? Usch, ja ...
Har du gråtit offentligt? Flera gånger är jag rädd.
Har du en stationär dator eller en laptop? Laptop på jobbet, stationär hemma.
Försöker du alltid lära dig nya saker? Alldeles för sällan
Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar? Absolut inte
Tycker du att killen borde bjuda på första dejten? Nej
Kan du kasta macka? Har lyckats någon gång, men generellt nej
Har du någonsin varit på Jamaica? Nej, har nog aldrig drömt om att åka dig heller.
Vad har du med dig in på bion? Godis är gott! Sällskap ibland, men gillar också att se en del film ensam.
Vem var din favoritlärare och varför? På lågstadiet hade vi världens gulligaste fröken, Kerstin. Hon bjöd på Ahlgrens bilar när hela klassen hade alla rätt på veckans ord. På gymnasiet hade vi en mycket intressant lärare i samhällskunskap som jag verkligen tyckte om, Håkan hette han.
Har du dejtat någon av en annan religion? Nej, och inte är jag så särskilt religiös jag heller.
Vad har du för väder? Grått, med lite regn i luften
Har du en blogg? Jo, annars hade ju detta inte gått att läsa ... :)
Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet? Religion och samhällskunskap.
Gillar du att flyga? Kan jag inte påstå
Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner? Respekt för andra, kanske?
När sov du senast på golvet? När vi tömde svärmors lägenhet i Sthlm
Vilken är din favoritdrink? Dålig på drinknamn, men jag gillar drinkar som inte är så söta och gärna har lite spritsmak.
Gillar du din boende-situation? Mer och mer faktiskt.
Vilken är din mammas hemstad? Hofors
Din pappas hemstad? Borlänge
Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera? Fem är väl minimum för att klara en arbetsdag.
Är dina dagar fullbokade och stressiga? Vissa dagar ja, men onsdagar gör jag inte så mycket
Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna? Har blivit utslängd ett par gånger, och en gång smällde läraren ner en bandspelare precis bredvid mig för att skrämma mig till tystnad, men annars var jag rätt tyst och snäll.
Vilken är din favoritfrukt? Physalis är mums!
Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper? Vissa dagar ...
Hur gammal blir du nästa födelsedag? 30, huuuu
Är du petig när det kommer till stavning och grammatik? Petig med mina elever, slarvar hur mycket som helst personligen.
Tror du på liv på andra planeter? Svårt. Kanske ...
Vem var den sista personen som gjorde dig arg? Älsklingen
Tror du att Gud är man eller kvinna? Tror inte på Gud, men varför skulle Gud var man eller kvinna? Borde Gud inte vara något mycket större?
Vad var det senaste du åt? En ost- och skinkmacka från skolans fik
Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta? Ingen skillnad tror jag
Hur valde dina föräldrar ditt namn? Det var en kompromiss.
Gillar du senap? Nej
Vad säger du till dig själv när allt känns svårt? Brukar försöka glömma genom att kasta mig över en bok och försvinna in i någon annans liv.
Skulle du någonsin hoppa fallskärm? Troligen inte.
Vilken karaktär från en film påminner mest om dig själv? Är ju så dålig på film ...
Har du någonsin köpt något från eBay, vad var det senaste i så fall? Nej
Tycker du om att krama folk? Jag är nog inte någon kramare av rang
Skulle du säga att du är trendig? Absolut inte
Äger du en digitalkamera? Ja
Vilka kändisar har du blivit jämförd med? Min farmor sa en gång att jag är så lik hon som är programledare för Fråga Doktorn, vilket jag knappast ser som en kompling.
Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det? Inte så mycket om det är vänner, men är det företag/myndigheter blir jag superirriterad.
Vilka böcker, om några har fått dig att gråta? Kan inte minnas, illa berörd har jag dock blivit.
Tycker du att du är attraktiv? Verkligen inte!
Vad är du allergisk mot? Inget
Får du dåligt samvete efter du ätit kött? Varför skulle jag få det?
Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat? Hade gärna hetat Florian.
Vem av dina bloggisar vill du helst veta allt detta om? Någon som inte heller kan/vill engagera sig i jobbet.

Kommentarer
Postat av: Jennie

Vilken rolig läsning!

2008-09-10 @ 22:08:55
Postat av: blogg_bohemen

Nästa inlägg kommer att vara om en bok jag tror att du skulle gilla!

2008-09-11 @ 12:26:14
Postat av: Maria

Jättekul att läsa. Vet ej om jag skulle orka besvara alla dessa frågor.

2008-09-12 @ 10:45:11
Postat av: blogg_bohemen

Om valet står mellan att lektionsplanera och svara på meningslösa frågor så gillar jag det sistnämnda bäst ... i all fall denna vecka! :)

2008-09-12 @ 15:45:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0