och årets nobelpristagare är ...

helt okänd för mig ... vilket i och för sig är som det brukar ... Pristagaren heter i vilket fall Jean Marie Gustave le Clézio och är en fransk romanförfattare. Landets alla bibliotek och bokhandlar kommer snart att skylta med alla bokexemplar skrivna av nämnda författare som de har och förhoppningsvis är det någon titel som verkar intressant. Jag erkänner dock att jag högst sällan kastat mig över nobelpristagarnas verk, de tycks mig alltid så tunga och svårlästa.


Kommentarer
Postat av: camilla

hej sophie! har du läst coetzees onåd? fantastisk nobellitt!

2008-10-12 @ 14:47:19
URL: http://lasdagboken.blogdns.com
Postat av: blogg_bohemen

Onåd är verkligen fantastisk! Tyckte också om Kertesz Mannen utan öde (filmen var dock bara sådär).

2008-10-13 @ 11:43:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0