ännu en lista

Här kommer ännu en av dessa listor som jag är så barnsligt förtjust i. Vill man läsa vad andra svarat kan man titta in till Västmanländskan och Skolfröken.

DIN/DITT FÖRSTA:
operation: Har lyckats undvika alla operationer
piercing: Hade hål i öronen, men de har nog helt växt igen (inte haft örhängen sedan ettan på gymnasiet)
sport: Räknas barngympa? Annars hade jag en kort handbollskarriär - fyra träningar tror jag att det var ...
husdjur: Vår älskade hund som jag fortfarande saknar (Kära syster hade i och för sig vandrande pinnar som rymde ur burken och på så sätt kanske kan räknas som hela familjens husdjur ...)
semester: Den första jag minns var tältsemester på Öland
konsert: Herreys i Säterdalen, det regnade ...
kärlek: Magnus i min klass på mellanstadiet.

JUST NU:
äter du: Physalis
dricker du: Vatten, men vill ha en Cola
ska du: Äta lunch med en kollega
lyssnar du på: Ljudet från vägarbetet i närheten av jobbet
väntar du på: Mat!
tittar du på: dataskärmen och biblioteket
har på du på dig: Lila byxor, brunt linne och brun kofta.

DIN FRAMTID:
barn: Undvikes gärna
giftermål: Eventuellt, men inte superviktigt
karriär: Vill gärna byta jobb

VAD DU FÖREDRAR:
kramar eller kyssar: Föredrar absolut kramar!
kortare eller längre: Beror väl på vad? Längre ledighet och kortare arbetsdagar - ja tack!
snygg mage eller snygga armar: Är ju mer en ryggperson
busig eller lydig: lydig, eller?

HAR DU NÅGONSIN:
kysst en främling: Nej, eller det beror ju på vart man drar gränsen för att vara bekant ...
tappat bort glasögon/linser: Nej
brutit ett ben: Nej
rymt hemifrån: Ja, fast bara så där en timme eller nå´t.
röntgats: Bara tänderna
krossat någons hjärta: Det tror jag verkligen inte
nobbat någon (som haft känslor för dig): Nja
gråtit när någon dött: Självklart

TROR DU PÅ:
kärlek vid första ögonkastet: Tveksam, kärlek handlar om så mycket mer än ett tilltalande yttre
gud: Låter det vara osagt
mirakel: Tveksam
aliens: Tveksam
magi: Tveksam
ett himmelrike: Trevlig tanke, men jag är åter en gång tveksam
tomten: Inte nu längre
änglar: Nej
transformers: Var inte det sådana där bilar som blev något annat och som det fanns en uppsjö av i lillebrors rum? I så fall - NEJ!


BLANDAT:
är du kär i någon? I min älskling
önskar du att du bodde någon annanstans? Ja
tycker andra att du är attraktiv? Vore en absurd tanke
dricker du? Om vi pratar alkohol så är det i mycket begränsade mängder (nuförtiden ...)
använder du droger? Socker, fett och koffein - är det droger?
vilket schampo använder du? Har lyxat till det med en schampokaka från Lush
vilken parfym använder du? Parfymen tog slut så jag använder bara väldoftande body lotion just nu
vad är du rädd för? getingar
gillar du att tvätta? usch nej

Kommentarer
Postat av: Ve

Tänk vad äckliga de var - de vandrande pinnarna, de vandrar säkert omkring på Jutmorsgatan ännu!!!

2008-11-13 @ 12:56:41
Postat av: blogg_bohemen

De bor nog i tegelväggen och förökar sig i oanade mängder! Haha!

2008-11-13 @ 13:27:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0