köpenhamnsdag



En dag i Köpenhamn är precis vad man behöver en trist hösthelg, så i lördags passade vi på att ta en liten tripp. Upp tidigt för att ta tåget strax efter sju och vara framme lagom tills alla butiker öppnade - perfekt! Blev en hel del flanerande in och ut ur butiker och Illums Bolighus blev som vanligt favoriten. Tänk vad mycket snyggt man skulle kunna handla till hemmet om man hade lite mer i plånboken!

Efter några timmar passade jag på att ta en fika, medan älsklingen sprang runt i alla dyra butiker som jag bara känner mig obekväm att gå in i. Njöt av min latte och konstaterade, genom att tjyvlyssna på andras beställningar, att i Danmark äter man äppelpaj med creme fraiche. Är det verkligen lika gott som vaniljsås?

Lite mer butiksbesök och sedan vegetarisk buffé på RizRaz innan vi åter satte oss på tåget för att rulla hem till Småland. Små utflykter som denna borde man göra oftare!


Kommentarer
Postat av: Jennie

Låter mysigt!!!!

2008-11-11 @ 18:50:11
Postat av: Emm

Åh vad mysigt. Köpenhamn är en rolig stad att åka till lite då och då.



p.s jag har ny bloggadress

2008-11-11 @ 22:15:37
URL: http://emsord.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0