eurovision

Ryssland ... Ja, med konståkare, stradivariusviolin och Dima Bilan var väl segern ganska väntad. Personligen är jag inte särskilt förtjust i varken låten eller Dimas engelska uttal ...

Frankrike var min favorit. Bästa låten och ett klart udda framträdande! Heja Sebastien! (Till och med Kobra fann herr Sebastien så intressant att de gjorde ett reportage om honom!) Gillade också IsraelArmenien och Grekland, och förvånades inte över att Norge placerade sig högt.

Sverige då? Ja, vi har ju en tendens att överskatta våra bidrag. Skall vi vinna ESC en gång till måste vi nog skicka starkare bidrag. Det går inte bara att skylla på att östländerna röstar på varandra, vårt bidrag var inte tillräckligt bra helt enkelt. Till och med våra nordiska grannar gav oss usla poäng. Men Charlotte gjorde vad hon kunde av numret och låten så all heder till henne!

Nu ser jag fram emot nästa år och en spektakulär tillställning i Moskva!

storfavoriten Ryssland med Dima Bilan vinner Eurovision Son

Kommentarer
Postat av: Zinfandella

Frankrikes bidrag var klart bäst! Mitt inlägg om ESC finns här:

http://zinfandella.wordpress.com/

2008-05-27 @ 17:18:59
URL: http://zinfandella.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0