helsingsborgsutflykt

Lovdagar är det onekligen roligt att göra något av så jag och älsklingen satte oss på tåget och tog en tripp till Helsingborg igår. Gillar verkligen den staden och kampanjar vidare för en flytt dit, älsklingen kan nog övertygas!

Vi flanerade omkring och tittade i butiker, tog en våffla på Möllebacken (vilken vacker utsikt!), strosa omkring lite mer i den soliga staden och besökte sedan Dunkers kulturhus men kände oss för snåla för att betala inträde till utställningarna så vi kollade mest runt i museibutiken. Avslutade dagen med en trevlig latte-stund, ingen utflykt är fulländan utan en långfika!

Blev ingen shopping, men det var ändå en alldeles utmärkt dagsutflykt. Nästa gång hoppas jag på en resa till Lund, för alla säger att det är så fint och jag har aldrig varit där (åtminstone inte i vuxen ålder). 

   


Kommentarer
Postat av: Västmanländska i Skåne

Dunkers museishop räcker å andra sidan ganska långt :)

Hojta till när du ska till Lund så kan jag ge några tips.

2008-05-03 @ 19:51:13
URL: http://ulejbro.blogsome.com
Postat av: blogg_bohemen

Jag tar gärna emot tips! Fick så bra tips från dig när det gäller caféer i Malmö - mycket uppskattade av en latte-missbrukare som jag ... :)

2008-05-06 @ 12:59:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0