påsklovsnytt

 

Perfekt påsklov hittills! Inledde med lata påskdagar som mestadels tillbringades med att jag och älsklingen tittade på reprisavsnitt av den alltid lika svärande Gordons Ramsey och hans Kitchen Nightmares samt ett och annat färsprakande avsnitt av Design: Simon och Tomas samtidigt som högklassig choklad konsumerades ... Ja, jag har varit på gymmet idag på morgonen ...



På påskdagen var vi på bio och såg Sweeney Todd. Härligt makaber! För alla som gillar teatraliska halsavskärningar ackompanjerade av musikalmusik är denna film ett måste! Den är faktiskt rolig och jag kunde inte låta bli att skratta åt alltihop titt som tätt. Helena Bonham Carter är mästerlig i rollen som Mrs Lovett och Johnny Depp gör ju sällan en dålig film.



Gårdagen tillbringade jag i Karlstad med mor som stigit upp i ottan för att hinna med tåget. Vi inledde med trevlig frukost på Hotel Drott och sedan shoppa vi loss. Mor spräckte budgeten redan i första butiken och fortsatte därför att spendera glatt resten av dagen. Precis som det skall vara! Jag hittade världens sötaste skor på DNA som kommer att bli så fina till klänningen jag tänkt ha på JA:s bröllop. Mycket nöjd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0