utslag av oro

Omslagsbild: ISBN 9789170015755, Utslag av oro

En riktigt semesterbok visade sig Mark Haddons Utslag av oro vara, dvs underhållande och en aning skruvat! Mark Haddon har också skrivit Den besynnerliga händelsen med hunden om natten som min  engelsklärarkollegor talat varmt om. Kanske skall jag läsa den också under något härligt avslappnat lov.

Huvudpersonerna i Utslag av oro har alla lite olika problem och nojjor att brottas med. George är helt övertygad om att han har cancer trots att läkaren sagt att det är eksem, och stackars George känner sig allt sämre. Till sist bestämmer han sig för att ta saken i egna händer, men att blanda in en sax var kanske inte det allra smartaste ... Och så skall dottern Katie gifta sig, vilket inte gör George mindre stirrig ... Jean, gift med George, har en affär med en fd. arbetskamrat till maken och har en underbart sexliv och allt vore perfekt om det inte vore för dotterns bröllop ... Katie, dottern, skall gifta sig med Ray, men hennes familj är skeptiska och kanske är Katie också lite tveksam? Älskar hon verkligen Ray? Jamie, är den homosexuelle brodern, som har lite svårt att helt öppet visa sin läggning och Tony, hans pojkvän, börjar tröttna.

Allt spårar ur åt alla håll och kanter! Det är roligt och sorgligt på samma gång och jag njuter verkligen av att sitta med ett leende på läpparna medan jag läser. Det enda som är lite trist med bäcker i denna genre är att de så lätt känns som en TV-serie, men å andra sidan skulle jag älska Utslag av oro som TV-serie så det gör inte så mycket!

Kommentarer
Postat av: Västmanländskan

Ja, den var väl rolig! :)

2008-07-25 @ 12:15:56
URL: http://ulejbro.blogsome.com
Postat av: Anonym

Jag föredrog "hundboken" många ggr om!

2008-07-25 @ 22:52:12
URL: http://bokbabbel.blogspot.com
Postat av: blogg_bohemen

"Hundboken" skall föras in på att-läsa-listan!

2008-07-26 @ 12:12:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0